Cumartesi , 27 Haziran 2026
HABERLER
ANASAYFA / Derneklerden / Ambalajda İhracat Artıyor İthalat Düşüyor

Ambalajda İhracat Artıyor İthalat Düşüyor

ASD, Dış Ticaret Fazlasındaki Büyük Artışa Dikkat Çekti..

Ambalajda İhracat Artıyor İthalat Düşüyor
Türkiye'de cari fazla veren sektörler arasında yer alan ambalaj sektörünün ülke ekonomisine katkısı artarak devam ediyor. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) verilerine göre sektörün ilk 6 aydaki ihracatı miktar bazında yüzde 11, değer bazında ise yüzde 1 artarken, ithalat yüzde 20 düştü. Böylece sektör 6 ay sonunda önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artışla 918 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi. 
Ambalaj üretiminde bölgenin en önemli ülkelerinden biri olan Türkiye güçlü konumunu 2019 yılında da sürdürüyor. Ambalaj Sanayicileri Derneği'nin (ASD) açıkladığı ilk 6 aylık verilere göre özellikle dış ticaret fazlasındaki büyük artış dikkat çekti.
YÜZDE 70 ARTIŞ
Ambalaj sektörü 2018 yılının ilk 6 ayında 1,13 milyon ton olan ambalaj ihracatını 2019 ilk yarıda yüzde 11 artışla 1,26 milyon tona çıkarırken, değer bazında ise yüzde 1 artışla 2 milyar 323 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde ithalatta ise dikkat çekici bir azalma yaşandı. 2018 yılının ilk 6 ayında 900 bin ton olan ambalaj ithalatı 2019'un aynı döneminde 720 bin ton olarak gerçekleşti. Değer olarak bakıldığında da ithalat yüzde 20 azalışla 1 milyar 767 milyon dolardan 1 milyar 405 milyon dolara geriledi.
Böylece ambalaj sektörünün dış ticaret fazlası ilk yarıda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artışla 539 milyon dolardan 918 milyon dolara yükseldi.
Türkiye bu yıl en fazla Birleşik Krallık, Almanya, Irak, İsrail ve İtalya’ya ihracat yaparken, en fazla ithalatı Almanya, Çin, İtalya, ABD ve Fransa'dan gerçekleştirdi.
ZEKİ SARIBEKİR: İKİNCİ YARI DAHA İYİ OLACAK
Ambalaj sektörünün ilk 6 ayını değerlendiren Ambalaj Sanayicileri DerneğiBaşkanı Zeki Sarıbekir, sektörün cari açığa yaptığı pozitif katkının artarak devam ettiğini söyledi. Sektörde ikinci yarının özellikle ihracat tarafında daha iyi geçmesini beklediklerini kaydeden Zeki Sarıbekir, "Ambalaj sektörü olarak her geçen gün daha çok ihracat yapmak ve Türkiye’de ürettiğimiz ambalajların en az yarısını ihraç edebilmek amacıyla çalışmalıyız." dedi.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Hakkında
Türkiye'deki önemli ambalaj sanayicilerini bünyesinde bir araya getiren ASD, 1992 yılında 39 ambalaj üreticisi tarafından kuruldu. Eylül 2019 itibariyle 220’nin üzerinde üyesi bulunan ASD’nin amacı; Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmak, sektöre kimlik kazandırmak, ulusal ve uluslararası platformlarda sektörün temsil edilmesini sağlamak, üyeleri arasında birlik beraberlik ve dayanışmayı sağlamak, güçlendirmek ve daimi kılmaktır.

0 YORUM

YORUM YAPIN

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER BAŞLIKLAR

  • BURPOL’a Plastik Geri Dönüşüm Ödülü…

    BURPOL’a Plastik Geri Dönüşüm Ödülü…

    BURPOL Polimer Plastik; RePlast Eurasia Fuarı kapsamında Türk Plastik Sanayicileri Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı’nın düzenlediği “2025 PAGÇEV Plastik Geri Dönüşüm Ödül Töreni”nde “Otomotiv ve Elektrik Ürünlerinde Kullanılan ve Geri Dönüştürülmüş Malzeme İçeren Plastik Parçalar” kategorisinde bu yıl da ödüle layık görüldü.... Devamı »
  • ​Metal Ambalaj İhracatında Lider Sarten Oldu

    ​Metal Ambalaj İhracatında Lider Sarten Oldu

    Yurt içi ve yurt dışında 21 fabrikası ile hizmet veren Sarten Ambalaj, İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), tarafından düzenlenen ‘İhracatın Metalik Yıldızları’ ödül töreninde, ‘Metal Ambalaj’ kategorisinde birinci oldu.... Devamı »
  • Corona Virüsten Korunmada Ambalajlı Gıda Önerisi

    Corona Virüsten Korunmada Ambalajlı Gıda Önerisi

    Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, dünyanın ve Türkiye’nin dengesini alt üst eden COVID-19’la ilgili kritik uyarısını yineledi: “Bu virüsten korunmanın en önemli yollarından biri ambalajlı ürünler. Fabrikalarımızın üretime devam etmesi, ülkemizin ve yaşadığımız dünyanın bu zor zamanları atlatmasına yardımcı olacak.”... Devamı »